Βαθμίδα: Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Πρόεδρος Τμήματος
Επιστημονικά ενδιαφέροντα: Αστική και αγροτική ανθρωπολογία, ελληνική εθνογραφία, πολιτικές του πολιτισμού, ανθρωπολογία του χώρου, οικονομική ανθρωπολογία, ανθρωπολογία του τουρισμού, Ευρωπαϊκή Ένωση, εννοιολογήσεις της αρχαιότητας, κοινωνικά κινήματα
2016β Deltsou and F. Tsibiridou (eds.), Semiotics and Fieldwork: On Critical Ethnographies. Punctum. International journal of semiotics 2:2, December 2016 http://punctum.gr/?page_id=597
Άρθρα
2018α «Urban activism and cosmopolitan aesthetics in times of crisis: “Thessaloniki Otherwise” meets Stuttgart». Επιθεώρηση Κοινωνικών Ερευνών 149: 137-151. doi: http://dx.doi.org/10.12681/grsr.15819
2018β E. Deltsou και F. Tsibiridou, Introduction – Urban lives and protests in neoliberal times: Art, aesthetics and solidarity as possibilities, The Greek Review of Social Research 149: 3-16. doi:http://dx.doi.org/10.12681/grsr.15810
2016α «‘Salonica Other Ways – Otherwise’: A Mirror-λ letter and heterotopias of an urban experiment». Στο Deltsou, E. και Papadopoulou, M. (eds.), Changing Worlds and Signs of the Times: Selected Proceedings from the 10th International Conference on Semiotics, σσ. 186-194.
2016Deltsou, E. και Papadopoulou, M., Preface & Introduction, στο Deltsou, E. and Papadopoulou, M. (eds.), Changing Worlds and Signs of the Times: Selected Proceedings from the 10th International Conference on Semiotics, σσ.11-13.
2016 Deltsou E. και F. Tsibiridou, Introduction – Semiotics and Fieldwork: On Critical Ethnographies, Punctum. International journal of semiotics 2:2 December 2016 file:///C:/Users/user/Downloads/Punctum22-forweb-v1.pdf
2014α «Ευρωπαϊκά Προγράμματα για τον ‘πολιτισμό’ και πολιτικές τεχνολογίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης». Στο Έφη Πλεξουσάκη (επιμ.), Μεταμορφώσεις του εθνικισμού: Επιτελέσεις της συλλογικής ταυτότητας στην Ελλάδα. Εκδόσεις Αλεξάνδρεια, σσ. 297-317.
2011α «Greece, the Balkans and Europe in Anthropology». Στο V. Nitsiakos, I. Manos, G. Agelopoulos, A. Angelidou και V. Dalkavoukis (επιμ.), Balkan Border Crossings: Second Annual of the Konitsa Summer School. Berlin: Lit-Verlag, σσ. 45-61.
2011β «Σκέψεις για τις μετα-κομμουνιστικές εννοιολογήσεις της κατανάλωσης και της Ευρώπης: Με αφορμή μια έρευνα για την έμφυλη μεταναστευτική εργασία». H έκδοση του συλλογικού τόμου από το συνέδριο Έμφυλες Διαστάσεις της Μετανάστευσης στη Νοτιοανατολική Ευρώπη ακυρώθηκε. [Ερευνητικό πρόγραμμα Πυθαγόρας 2004-2006] https://doi.org/10.13140/RG.2.2.24022.80963
2010 «The Designation of a Historic Locus in Greece as an Exercise of Knowledge and Localism». Στο S. Sutton and A. Stroulia (επιμ.), Archaeology in Situ: Sites, Archaeology, and Communities in Greece. Lexington Books, σσ. 241-266.
2009α «Σύλλογοι, ιστορική μνήμη και άλλες πολιτικές πρακτικές: με αφορμή δημόσιες παρουσίες Ποντιακών συλλόγων». Στο Μ. Παύλου και Α. Σκουλαρίκη (επιμ.), Μετανάστες & Μειονότητες: Λόγος Και Πολιτικές, Εκδόσεις Βιβλιόραμα (σειρά ΚΕΜΟ), σσ. 277-286.
2009β «Researching Biographies of Archaeological Sites: The Case ofSikyon». Public Archaeology 8 (2–3): 176–189.
2008α «Pontic Greek Politics of Public Memory in Salonica at the End of the 20th Century». Mesogeios: Mediterranee, (ειδικό τεύχος «Visages de Salonique au XXe siecle», επιμ. S. Sawas), 34: 131-143.
2008β Βιβλιοκριτική: Philip Duke (2008). The Tourists Gaze, the Cretans Glance: Αrchaeology and Tourism on a Greek Island. (Walnut Creek, CA: Left Coast Press), European Journal of Archaeology 11(2/3): 305–307.
2007α «Χρόνος, Τόπος και Νοσταλγία σε Αναπαραστάσεις του Εναλλακτικού Τουρισμού». Στο Η Οικονομία και η Κοινωνία Μπροστά στις Νέες Προκλήσεις του Παγκόσμιου Αγροτροφικού Συστήματος. Ηλεκτρονική διευρυμένη δημοσίευση των κειμένων που παρουσιάστηκαν στο 9ο συνέδριο της ΕΤ.ΑΓΡ.Ο. (Εταιρεία Αγροτικής Οικονομίας) Το Αγροτικό Τοπίο της Ελληνικής Υπαίθρου: Μεταβολή των Παραγωγικών Συστημάτων και των Αναπαραστάσεων που Συνδέονται με το Τοπίο, σσ. 1-18.
2007β “Second Homes and Tourism in a Greek Village: A Travelogue”, special issue “Double Homes. Double Lives?” (ed. Ο. Lofgren), Ethnologia Europaea 1-2: 124-133.
2007γ Σχολιασμός για την ταινία της Β. Γιακουμάκη «Ετζ Χαγιίμ: Φωνές Γύρω Από Μια Συναγωγή». Στο διαδικτυακό τόπο της Ομάδας για την Μελέτη της Ιστορίας των Εβραίων της Ελλάδας http://histjews.blogspot.com/
2005 «Negotiating European and National Identity Boundaries in a Village in Northern Greece». Στο H. Kopnina, Ch. Moutsou, J. Stacul (επιμ.), Crossing European Boundaries: Beyond Conventional Categories, Oxford/New York: Berghahn Books, σσ. 197-209.
2004 «Ποντιακές μνήμες και πολιτική: Η διαμόρφωση και η σημασία της μνήμης των Ποντίων προσφύγων του 1922 εν έτει 2000». Στο Β. Γούναρης και Ι. Μιχαηλίδης (επιμ.), Προσφυγική μνήμη στα Βαλκάνια (Ίδρυμα Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα), εκδόσεις Πατάκη, σσ. 253-285.
2002 «Η ‘πολιτισμική κληρονομιά’ στο παρόν και στο μέλλον: αντιλήψεις και πρακτικές ενός εθνικού παρελθόντος και ενός ευρωπαϊκού μέλλοντος» στο Το Παρόν του Παρελθόντος: Ιστορία, Λαογραφία και Κοινωνική Ανθρωπολογία, Αθήνα, Εταιρεία Σπουδών Νεοελληνικού Πολιτισμού και Γενικής Παιδείας (Ιδρυτής Σχολή Μωραΐτη), σσ. 209-231.
2001α «Κριτικές προσεγγίσεις της έννοιας της παράδοσης και ένα εθνογραφικό παράδειγμα.» Στο Χρυσούλα Χατζητάκη-Καψωμένου (επιμ.), Ελληνικός Παραδοσιακός Πολιτισμός: Λαογραφία και Ιστορία, Παρατηρητής, σσ. 201-208.
2001β «The Rhetoric of ‘Development’ as Discourse for the Construction of Place and Politics». Στο Γ. Πασχαλίδης και Ε. Χοντολίδου (επιμ.), Σημειωτική και Πολιτισμός: (τόμος ΙΙ) Ιδεολογία-επιστήμη-τέχνη-αρχιτεκτονική, Παρατηρητής, σσ. 62-70.
2001γ «Ποντιακές μνήμες και πολιτική: Η διαμόρφωση και η σημασία της μνήμης των Ποντίων προσφύγων του 1922 εν έτει 2000». Πορίσματα έρευνας για το Ίδρυμα Μουσείου Μακεδονικού Αγώνα, σσ.1-55.
2000α «Η τουριστική ανάπτυξη και ο προσδιορισμός της φύσης και της παράδοσης: παραδείγματα από τη Βόρεια Ελλάδα». Στο Β. Νιτσιάκος, Χ. Κασίμης (επιμ.), Ο Ορεινός Χώρος της Βαλκανικής: Συγκρότηση και Μετασχηματισμοί, Πλέθρον / Δήμος Κόνιτσας, σσ. 231-248.
2000β «The Politics of Tradition in a Northern Greek Village». Folk: Journal of the Danish Ethnographic Society 42: 119-135.
2000γ «‘Tourists,’ ‘Russian-Pontics,’ and ‘Native Greeks:’ Identity Politics in a Village in Northern Greece». Anthropological Journal on European Cultures (ειδικό τεύχος «Transborder Movements and Diasporas»), 9(2): 31-51.
1996α «Ελληνικές ταινίες και κοινωνία: μια ανάλυση του ιδεολογικού λόγου των ταινιών για την κοινωνική αλλαγή». Στο Ε. Φ. Λαγόπουλος, Κ. Boklund-Λαγοπούλου, Β. Τεντοκάλη, Κ. Τσουκαλά (επιμ.), `Ανθρωπος ως Σημαίνον, Τόμος 1, Λόγος και Ιδεολογία. Παρατηρητής, Ελληνική Σημειωτική Εταιρία, σσ. 330-346.
1996β «Theoretical and Everyday Practices of Otherness». Journal of Liberal Arts 2(2): 87-98.
1996γ «Tradition and Modernity: A Discourse of the Past and the Future». «S»: European Journal for Semiotic Studies 8(4): 759-774.
1996δ Ελευθερία Δέλτσου, Αίγλη Μπρούσκου, «‘Εικόνα σου είμαι Κοινωνία και σου Μοιάζω’: Οι μεταμορφώσεις του σώματος». Στο Η Αφήγηση του Σώματος, Θεσσαλονίκη: Camera Obscura, σσ. 15-17.
1996ε Georgios Agelopoulos, Eleftheria Deltsou, Aigli Brouskou, «Communication of Places and People: Messimvria and Nea Messimvria, An Ethnographic Exhibition». http://mahabbet.uom.gr/Messimvria/
1995 «O ‘ιστορικός τόπος’ και η σημασία της ‘παράδοσης’ για το έθνος-κράτος». Εθνολογία 4:107-126.