Ιστορία
Αρχαιολογία
Κοινωνική Ανθρωπολογία

Διδάσκοντες

Μιγκέλ-Φερνάντες Μπελμόντε

  • Βαθμίδα: Συμβασιούχος Διδάσκων
  • Επιστημονικά ενδιαφέροντα: Ιστορία της Τέχνης
  • Γραφείο: 6 10
  • e-mail:
  • website: www.mfbelmonte.art
  • Μαθήματα στο τρέχον ακαδημαϊκό έτος:

Βιογραφικό

Πτυχιούχος Ιστορίας της Τέχνης από το Πανεπιστήμιο Complutense της Μαδρίτης με Μεταπτυχιακό Μουσειολογίας από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης στο οποίο παρουσίασε τη διδακτορική διατριβή του το 2016 σχετικά με το έργο του ζωγράφου Δημήτρη Περδικίδη. Επί του παρόντος πραγματοποιεί μεταδιδακτορική έρευνα στο Α.Π.Θ. (I.K.Y.) με θέμα τη Συγκριτική μελέτη στην ευρωπαϊκή τους διάσταση της σύγχρονης ελληνικής τέχνης με την ισπανική.

Έχει ασχοληθεί με την έρευνα της ελληνικής και διεθνούς τέχνης του 20ού αι. με άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά, συγγραφή καταλόγων, διαλέξεις, συμμετοχές σε συνέδρια και με επιμέλειες εκθέσεων. Έχει διδάξει Ιστορία της Τέχνης και Μουσειολογία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

Κατέχει επαγγελματική εμπειρία σε μουσεία της Ισπανίας (Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο), της Ιταλίας (Μουσεία των Ville Medicee) και της Ελλάδας (Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού).

Είναι μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Ιστορικών της Τέχνης και της Ισπανικής Εταιρίας Νεοελληνικών Σπουδών.

Δημοσιεύσεις

  • 2023 «Ο Κωνσταντίνος Παρθένης και ο Daniel Vázquez Díaz: δύο μεγάλοι δάσκαλοι της μοντέρνας τέχνης στην Ελλάδα και στην Ισπανία στον 20ό αιώνα», Tribuna Abierta de Estudios Hispano-Helenos, Ε.Α.Π.
  • 2022 Τέχνη του 20ού αι. στην Ελλάδα και στην Ισπανία. Συγκριτική μελέτη της σύγχρονης ελληνικής και ισπανικής τέχνης (1900-1992), Κέντρο Βυζαντινών, Νεοελληνικών και Κυπριακών Σπουδών της Ισπανίας, Γρανάδα.
  • 2022 «Ο παλμός μιας εποχής: το έργο του Rafael Canogar και του Γιάννη Γαΐτη μεταξύ του 1950 και του 1984», Estudios Neogriegos. Επιστημονικό περιοδικό της Ισπανικής Εταιρίας Νεοελληνικών Σπουδών, 21, 99-113.
  • 2022 Η τέχνη του Δημήτρη Περδικίδη (1922-1989), Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη, Αθήνα.
  • 2021 «Έλληνες καλλιτέχνες στην Ισπανία στον 20ό αιώνα», Estudios Neogriegos. Επιστημονικό περιοδικό της Ισπανικής Εταιρίας Νεοελληνικών Σπουδών, τ. 19 (2020).
  • 2021 «Ο Έλληνας ζωγράφος Δημήτρης Περδικίδης κατά την Επταετία των συνταγματαρχών», Οι Τέχνες στη δικτατορία. Εικαστική και αρχιτεκτονική παραγωγή στην Ελλάδα κατά την επταετία 1967-1974, Ε.Ε.Ι.Τ., Α.Π.Θ., Μ.Μ.Σ.Τ. (2017).
  • 2020 «Οι πέτρες της λήθης / οι πέτρες της αλήθειας. Μια προσέγγιση για την Κοιλάδα των Πεσόντων και τη μνήμη του Εμφυλίου Πολέμου στη σύγχρονη Ισπανία», Punctum, 5, τεύχος 2 (2019).
  • 2019 «Η σχέση της τέχνης του Έλληνα ζωγράφου Δημήτρη Περδικίδη με την εθνική αφήγηση για την αφαιρετική ζωγραφική στην Ισπανία (1953-1964)» σε Αδαμοπούλου Α., Γυιόκα Λ., Στεφανής Κ. Ι. (επιμ.), Ιστορίας της Τέχνης. Ζητήματα ιστορίας, μεθοδολογίας, ιστοριογραφίας, Πρακτικά Ε’ Συνέδριο Ιστορίας της Τέχνης, Μουσείο Μπενάκη 2016, Gutenberg, Ε.Ε.Ι.Τ.
  • 2018 Σχέδια του Δημήτρη Περδικίδη, κατάλογος έκθεσης, Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη.
  • 2017 «Τέχνη στο σταυροδρόμι. Η υποδοχή του έργου του Έλληνα ζωγράφου Δημήτρη Περδικίδη (1922-1989) στην Ισπανία», Archivo Español de Arte, C.S.I.C., Μαδρίτη.
  • 2017 Συγγραφή λημμάτων για το συλλογικό έργο Art Market Dictionary, εκδόσεις De Gruyter.
  • 2014 Δημήτρης Περδικίδης, κατάλογος μόνιμης έκθεσης, Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη.
  • 2013 «Προληπτική συντήρηση και συσκευασία: ένα μέλλον που δίνει το παρόν στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο», Boletín MAN (Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο), 29-30-31, Μαδρίτη (συναυτουργή Patricia Gómez Mayo).
  • 2011 «Η νεωτερικότητα χωρίς κέντρο. Έλληνες ζωγράφοι του πρώτου μισού του 20ού αιώνα», Espacio, tiempo y forma, U.N.E.D., Μαδρίτη.
  • 2007 Συνεργασία και τεκμηρίωση στο βιβλίο Ι. Belmonte López Οι στυλοβάτες της Γης. Η ιστορία πίσω από το μυθιστόρημα, Random House Mondadori.
ΙΑΚΑ: Κεντρική σελίδα Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας